مقالات

راهنمای خرید لگ ورزشی زنانه و نکات آن

راهنمای خرید لگ ورزشی زنانه و نکات ان-بیلسی

 همراهان عزیز و گرامی فروشگاه ورزشی بیلسی، انواع گوناگونی از لگ ورزشی زنانه در بازار موجود هست. این تنوع انتخاب را دشوار می کند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله نکاتی را برای خرید  انواع لگ ورزشی زنانه به شما بگوییم. لگ‌های زنانه‌ای که امروزه وارد بازار شده‌اند در انواع مختلف و شکل‌های زیبایی تولید شده اند و متناسب با سلیقه‌ی هر خانمی می‌باشد. مسلما شما عزیزان هم مانند بسیاری از خانم‌های باسلیقه، در انتخاب یک شلوار راحت و در عین حال زیبا دچار سردرگمی می‌شوید. چون تنوع این شلوار‌ها در بازار بسیار بالاست و برخی از آنها هم کیفیت جالب توجهی ندارند. بنابراین شما ممکن است محصولی را خریداری کنید ولی کالای مدنظر شما نباشد.با خواندن این مقاله متوجه خواهید شد که لگ ها برای هر نوع از ورزش ها چگونه باید باشد، شکل و جنس لگ مناسب به چه صورت است  و هنگام خرید لگ چه مواردی را باید اندازه بگیرید، پس در ادماه با ما همراه باشید…

لگ ورزشی زنانه 

لباس‌های ورزشی نقش بسیار مهمی را در زندگی ورزشکاران حرفه ای و یا تازه کارها ایفا می‌کنند. ورزشکاران رشته‌های مختلف از جمله بدنسازی، فیتنس، دوچرخه سواری و… حساسیت زیادی به انتخاب لباس ورزشی خود به خرج می‌دهند.

همچنین یکی از نکاتی که در خرید لباس ورزشی برای این افراد اهمیت دارد، کیفیت و دوام در عین زیبایی است. یکی از لباس‌هایی که در بین ورزشکاران، طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است،  لگ های ورزشی می‌باشد، که هم برای روزمره و هم برای ورزش مورد استفاده قرار می‌گیرند. این لگ ها علاوه بر این که مورد استفاده بانوان قرار می‌گیرند، طرفداران زیادی را هم در بین آقایان دارند، اما بیشترین افرادی که از این نوع لباس ورزشی استفاده می‌کنند، خانم‌ها هستند.

تاریخچه‌ ای از روند استفاده از لگ زنانه

این پوشش در سال ۱۹۶۰ میلادی برای اولین بار در بین بانوان استفاده شد. لگ برای پوشاندن قسمت پایین تنه از زمان‌های قدیم تا به امروز بوده است. شاید خیلی از شما با خود بگویید که چند سال قبل هم در ایران شلوار استرج توسط خانم‌ها استفاده می‌شده و حالت ظاهری آن چیزی شبیه به لگ‌های امروزی بوده است.

بیشتر ژیمناستیک کاران و کسانی که اهل ورزش بوده‌اند از این شلوارهای استرج بهره می‌برده‌اند. این مدل از شلوارها در قسمت کف پا دارای بندی بودند که به زیر پا می‌رفت، در آن زمان کمابیش همه‌ی خانم‌ها و دختران از آنها استفاده می‌کردند. امروزه لگ پاشنه‌دار نمونه‌ای از این شلوارهای قدیمی می‌باشند.

لگ ورزشی زنانه مناسب چه شرایطی است؟

 راهنمای خرید لگ ورزشی زنانه و نکات ان-بیلسی

همانطور که از نام این لباس هم پیداست بسیار مناسب برای استفاده در هنگام ورزش کردن می‌باشد و به دلیل داشتن چسبندگی، اصطکاک کمی ایجاد می‌کند و به همین دلیل مانند پوست بدن عمل کرده و بدن را در برابر باد سرما و آفتاب های شدید مقاوم می‌کند.

لگ ورزشی زنانه به دلیل فشاری که به ماهیچه‌های بدن  وارد می‌کنند میزان التهاب عضله را به حداقل می‌رساند، به همین دلیل مناسب استفاده هنگام ورزش کردن می‌باشد.

لگ مناسب برای هر ورزش کدام است؟

 راهنمای خرید لگ ورزشی زنانه و نکات ان-بیلسی

  • لگ ورزشی زنانه مناسب باشگاه بدنسازی

دیگر موقعیتی که بانوان به لگ ورزشی زنانه نیاز پیدا می کنند، باشگاه بدنسازی می باشد. به صورت کلی داشتن انعطاف پذیری، مقاومت و قدرت جذب خوب را می توان به عنوان چند مورد از مهم ترین ویژگی های یک لگ مناسب باشگاه بدنسازی شناسایی کرد. اگر شما به دنبال انتخاب یک لگ برای باشگاه بدنسازی هستید، گزینه های متنوعی را در جلوی پای خود مشاهده می کنید. خیلی از افراد فقط به ظاهر و مدل این محصول توجه می کنند ولی مطمئنا ظاهر و ویژگی های ظاهری تنها عامل موثر بر روی خرید افراد نیستند. جدا از همه این موارد، شما باید محصولی را تهیه کنید که به پوست اجازه تنفس می دهد. باشگاه های بدنسازی محیط های پر جنب و جوشی هستند که میزان تحرک افراد را بالا می برند. وجود بافت مناسب برای جریان هوا در یک لگ ورزشی زنانه، سلامتی پوستی کاربر را بهبود می بخشد.

اگر جریان هوا به خوبی در میان بافت پارچه لگ ورزشی زنانه جریان نداشته باشد، عرق بر روی پارچه باقی مانده و مشکلات پوستی مختلفی برای فرد ایجاد می شود. جدا از این مسئله، بوی ناخوشایندی که از لگ بلند می شود می تواند بر روی پروسه تمرین فرد یا اطرافیان موثر باشد. کارشناسان به مشتریان توصیه می کنند تا از انواع لگ پلاستیکی و پلی استری استفاده نکنند. محصولات پلی استری می توانند مشکلات خاصی را برای افراد ایجاد نمایند. پس، برای خرید لگ ورزشی زنانه مخصوص باشگاه بدنسازی، جدا از کیفیت نهایی لگ و طرح و مدل آن، بهتر است که به میزان انعطاف پذیری، جذب رطوبت و جریان هوا هم توجه داشته باشید. توجه به همه این موارد به شما کمک می کند تا محصولاتی زیبا، جذاب و با کیفیت را تهیه نمایید.

  • لگ ورزشی برای یوگا

خرید لگ ورزشی زنانه برای یوگا هم باید با دقت زیادی همراه باشد. چون در تمرینات یوگا، بدن باید به حالت آرام دربیاید و در بعضی نمونه‌های تمرین آن، انعطاف‌پذیری لازم است. پس لازم است، لگی به پا داشته باشید که قابلیت حرکات کششی و انعطاف‌پذیری را به شما می‌دهد.

هدف از یوگا رسیدن به آرامش و وضعیت متعادل بدنی است. پس اگر جنس لگی که می‌خرید مناسب نباشد، عرق‌کند، پلاستیک زیادی در آن باشد و طراحی‌اش طوری باشد که در آن احساس راحتی نکنید، از رسیدن به اهداف‌تان در این ورزش جا می‌مانید. در خرید لگ ورزشی برای یوگا نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • استرچ‌بودن و قابلیت کشیدگی در بافت پارچه لگ؛
  • جنس مناسب ضدتعریق؛ پارچه‌های پنبه‌ای و نخی عرق را به خود جذب می‌کنند.
  • خرید لگ‌های پاچه‌بلند برای زمان‌های سرد و پاچه‌کوتاه برای زمان‌های گرم. در یوگا باید وسایل اولیه را به‌خوبی آماده کنید تا در حین تمرکزکردن برای ورزش، عامل مزاحمی وجود نداشته باشد. پس طراحی و جنس لباس خیلی مهم است.
  • لگ ورزشی زنانه مناسب دویدن

دویدن ورزشی سنگین و خسته کننده به حساب می  آید. افرادی که در این رشته ورزشی فعالیت می کنند همواره باید به دنبال بهترین انواع لگ ورزشی زنانه باشند. خرید بهترین لگ ورزشی زنانه به دوندگان کمک می کند تا دمای بدن خود را حفظ کنند و به راحتی به سرعت مورد نیاز خود دسترسی پیدا نمایند. توجه داشته باشید که لگ ورزشی زنانه مناسب دویدن، یک سری ویژگی های خاص را در خود جای داده است. اولین ویژگی این محصول، جذب بودن یا قالب بودن است. شاید برای خرید لگ ورزشی مناسب بدنسازی یا یوگا شما نیازی به استفاده از محصولات جذب نداشته باشید. ولی در هنگام دویدن شما نباید محصولاتی را مورد استفاده قرار دهید که به صورت دقیق قالب پا ها یا کمر شما نمی شوند. استفاده از همچین محصولی می تواند مشکلات خاص خود را ایجاد کند.

اگر لگ ورزشی زنانه ای که شما به دنبال استفاده از آن هستید به صورت کامل بر روی بدن کیپ نشود، احتمال پایین آمدن آن و اذیت شدن شما وجود دارد. اگر شما به دویدن علاقه دارید، بهتر است از محصولاتی استفاده کنید که جیب دارند یا اینکه به شما اجازه می دهند تا چند وسیله مختلف را با خود به همراه داشته باشید. استفاده از یک جیب محفوظ یا زیپ دار در لگ ورزشی زنانه مسئله رایجی نیست ولی برخی از تولیدی ها، محصولاتشان را همراه با جیب در بازار عرضه می کنند. شما می توانید موبایل یا سایر لوازم مورد نیاز خود را به راحتی و بدون هیچ مشکل خاصی درون لگ قرار دهید. پس، جدا از قدرت جذب، تنفس پوست و جنس لگ ورزشی زنانه، برای دویدن شما باید به اندازه و میزان چسبندگی آن هم توجه داشته باشید.

قیمت لگ ورزشی مناسب زنانه چقدر است؟

 راهنمای خرید لگ ورزشی زنانه و نکات ان-بیلسی

از دیگرا مسائلی که ما در این مقاله قصد صحبت در مورد آن را داریم، مربوط به قیمت نهایی خرید لگ ورزشی مخصوص بانوان می باشد. هزینه نهایی که شما باید برای تهیه لگ ورزشی زنانه پرداخت کنید می تواند تحت تاثیر یک سری عوامل و فاکتور های خاص متغیر باشد. هر کدام از این عوامل به نحوی خاص قیمت نهایی را تحت تاثیر خود قرار می دهند. اولین عاملی که بر روی قیمت خرید لگ ورزشی زنانه موثر است، شرکت تولید کننده و جنس محصول می باشد. به صورت کلی شرکت های تولید کننده محصولاتشان را همراه با مواد اولیه و جنس های متنوعی تولید می نمایند. این مسئله می تواند کیفیت را تحت تاثیر خود قرار دهد. هرچه تولید کننده محصول با کیفیت تر تولید کند، قیمت هم بالا تر خواهد رفت. چرا که تولیدی ها برای طراحی بهترین انواع لگ باید از بهترین مواد اولیه موجود در بازار هم استفاده نمایند.

دیگر عاملی که بر روی قیمت خرید لگ ورزشی زنانه موثر است، فروشگاهی است که افراد از آن خرید می کنند. بی شک امروزه فروشگاه های بسیار زیادی در سراسر ایران در زمینه عرضه و فروش مدل های مختلف لگ فعالیت می کنند. شناسایی و استفاده از خدمات بهترین فروشگاه های فعال در این زمینه همچون فروشگاه ورزشی بیلسی،  به شما کمک می کند تا با کیفیت ترین محصولات را با تعرفه و قیمت مناسبی تهیه نمایید. لازم به ذکر است که استفاده از خدمات بهترین فروشگاه های فعال در این زمینه می تواند دیگر نتایج مطلوب را نیز برای شما به همراه داشته باشد. مثلا، با خرید از بهترین مراکز عرضه کننده می توانید گارانتی و خدمات پس از فروش مناسبی را دریافت نمایید. پس جدا از موارد گفته شده، شما باید به دنبال استفاده از بهترین فروشگاه برای خرید لگ ورزشی زنانه باشید.

معرفی انواع لگ‌های زنانه موجود در بازار

 راهنمای خرید لگ ورزشی زنانه و نکات ان-بیلسی

  • لگ براق: این لگ‌ها نمونه‌ای از لگ‌های غواصی هستند که به دلیل ظاهر صاف و شفافی که دارند، به این نام، نامیده شده اند.
  • لگ جگینگ: این لگ‌ها در ظاهر شبیه به شلوار لی و جین هستند، اما راحتی آنها بسیار بیشتر از شلوار لی است. یعنی شما هنگام پوشیدن این مدل از شلوار طرح جین استفاده می‌کنید، منتهی با راحتی بیشتر.
  • لگ چرم: ظاهر این لگ‌ها هم براق است، منتهی جنس آن از چرم می‌باشد که معمولا قیمت بالا و زیبایی فوق‌العاده‌ای دارند.
  • لگ توری: همانطور که از نام این مدل مشخص است، بخشی از این لگ‌ها به حالت توری است و شبکه شبکه بودن این لگ‌ها زیبایی خاصی به اندام شما خواهد بخشید.
  • لگ تابه‌تا: شاید از نام این مدل خنده‌تان بگیرد! اما بد نیست بدانید بعضی از لگ‌ها هم در بازار موجود هستند که یک پای آنها یک طرح و رنگ دارد و پای دیگر آن هم طرح و رنگی متفاوت.
  • لگ ورزشی: حالت کشسانی این مدل بسیار بالاست که باعث می‌ شود بسیاری از حرکات ورزشی را به راحتی انجام دهید، این مدل از لگ‌ها برای یوگا، پیلاتس، ژیمناستیک، بسکتبال، ایروبیک، نرمش و… مناسب خواهد بود.
  • لگ سه ربع: این مدل از لگ‌های زنانه به لحاظ بلندی تا روی زانوی شما هستند. اگر به دنبال زیبایی هرچه بیشتر لگ هستید از خرید این مدل غافل نشوید، چون عدم پوشش قسمت ساق پا زیبایی فوق‌العاده‌ای به استایل شما خواهد بخشید.

جنس پارچه های به کار رفته در انواع مختلف لگ های ورزشی زنانه

 راهنمای خرید لگ ورزشی زنانه و نکات ان-بیلسی

یکی دیگر از مواردی که در خرید لگ ورزشی زنانه باید به آن توجه کنید، پارچه ی آن است که به مواد استفاده و نیازهای شما بستگی دارد.

  • پنبه: اگر راحتی شما مهم است لگ وزشی زنانه نخی میتواند گزینه ی خوبی برای شما باشد زیرا پنبه در صورت فعالیت های ورزشی و کشیده شدن به مرور فرم خود را از دست میدهد و همچنیین رطوبت را از بین نمی برد.
  • فیلامنت: جزو الیاف مصنوعی میباشد و در طبیعت موجود نیست در تولید پارچه  فلامنت از الیافی همچون پنبه ویسکوز که جزو الیاف طبیعی هستند ترکیب میشوند. این پارچه قابلیت کشسانی بالاییی دارد و همچنین بسیار لطیف است.
  • مصنوعی: شامل پلاستیک و پلی استر میشود. باتوجه به ضد تعریق بودن باعث میشود پای شما هموار خشک باشد اما به نرمی جنس پنبه نمی باشند اما فرم لگ از دوام بیشتری برخورد است و به مرور گشاد نمیشود.
  • نکته*: برخی از شلوارهای لگ ورزشی زنانه ترکیبی از پنبه و مصنوعی می باشند. این لگ های ورزشی زنانه جزو بهترین جنس ها هستند. بهتر است هنگام انتخاب پارچه ، به آب و هوای منطقه و فعالیت ورزشی نیز توجه کنید . پارچه های سنگین برای دمای سرد تر پیشنهاد میشوند و پارچه های سبک تر برای فعالیت هایی در محیط های بسته و گرم مانند باشگاه ها و یوگا توصیه میشود.

چگونه میتوان لگ ورزشی زنانه با سایز مناسب را انتخاب نمود؟

 راهنمای خرید لگ ورزشی زنانه و نکات ان-بیلسی

همانطور که در ابتدای مطلب هم عنوان شد لگ های ورزشی دارای قد متفاوتی می‌باشند که شامل موارد زیر می‌باشد :

شلوار لگ بلند ورزشی

این نوع از لگ ها کمی پایین تر از مچ پا قرار می‌گیرند و با توجه به سلیقه خریدار روی ساق پا چین می‌خورد.

شلوار لگ ورزشی با قد ۳.۴

طول این شلوارها تا عضله ران پا می‌آید که محبوبیت زیادی در بین خانم‌های ورزشکار دارد.

شلوار لگ ورزشی مچی

این نوع لگ هم یکی از انواع لگ های ورزشی زنانه می‌باشد که طرفداران زیادی در میان ورزشکاران به خود جذب کرده است و به راحتی می‌توان با هر لباسی آن راست کرد.

شلوار لگ ورزشی زانویی

از این نوع لگ های ورزشی هم در تمرینات ورزشی مانند پیاده روی، یوگا و حتی دویدن استفاده می‌کنند.

شلوار لگ ورزشی چاپی

لگ ورزشی: لگ های ورزشی هم از آن دسته لگ هایی هستند که یک انتخاب مناسب برای ورزشکاران حرفه‌ای می‌باشند چرا که از عرق کردن و ایجاد بوی بد هنگام تحرک ورزشکار جلوگیری می‌کند.

لگ ورزشی پاشنه دار

هنگامی که تصمیم به خرید لگ ورزشی زنانه دارید اندازه شلوارهای معمولی خود را ملاک قرار ندهید بلکه حتماً باید آن را پرو کنید تا از درست بودن سایز آن اطمینان حاصل کنید و در جریان باشید که هر چقدر لگی که انتخاب می‌کنید راحت‌تر باشد، انجام تمرینات ورزشی هم برای شما راحت تر خواهد بود. بعد از اینکه لگ خود را پرو کردید اگر درزهای اطراف آن بر روی پای شما فشار آورد و یا احساس کشیدگی کردید بدانید که ان لگ برای شما کوچک است و باید سایز بزرگتری را امتحان کنید.

 نکات قابل توجه هنگام خرید لگ ورزشی زنانه

 راهنمای خرید لگ ورزشی زنانه و نکات ان-بیلسی

اگر تصمیم به خرید یک لگ ورزشی حرفه‌ای و پرکاربرد دارید، باید به نکات مختلفی توجه کنید. اولین نکته‌ای که باید برای خرید لگ ورزشی حرفه‌ای  زنانه به آن توجه کنید جنس پارچه به کار برده شده در آن می‌باشد.

اگر شما از آن دسته خانم‌هایی هستید که دارای پوست حساس می‌باشید، بهتر است برای انجام ورزش لگی را خریداری کنید که درصد نخ آن بیشتر باشد تا پوست شما دچار التهاب و حساسیت نشود. نکته دیگری که در خصوص جنس لگ ورزشی زنانه باید عنوان شود این است که اگر تصمیم به انجام ورزش در فصول سرد سال مانند پاییز و زمستان دارید بهتر است از لگ هایی که ضخامت بیشتری دارند استفاده کنید تا پاهای شما در سرما دچار آسیب نشوند.

نکته بعدی که در خصوص خرید لگ ورزشی با کیفیت باید به آن دقت کنید، کیفیت دوخت لگ می‌باشد یعنی دوخت لگ های ورزشی باید کاملاً محکم باشند تا هنگام انجام حرکات ورزشی و کششی دچار پارگی نشوند و آسیبی به آن ها وارد نشود، در نظر داشته باشید لگی را خریداری کنید که فرم پاهای شما را به طور کامل نشان دهد.

اما نکته دیگری که بهتر است هنگام خرید لگ ورزشی زنانه با کیفیت به آن توجه کنید، میزان کیفیت چاپ لگ است. چرا که اصولاً چاپ‌هایی که برروی این شلوارهای ورزشی زده می‌شود، به صورت برچسبی می‌باشد. چاپ با کیفیت چاپی است که پس از شستشو رنگ آن کمرنگ نشود و یا به طور کامل از بین نرود و یکی دیگر از ویژگی لگ ها این است که اغلب لگ های ورزشی در قسمت کمر هم چاپ دارند که باعث زیبایی آن می‌شود.

در انتها نکته دیگری که باید هنگام خرید لگ به آن اشاره کرد کمر آن است اغلب لگ های ورزشی دارای کمر کشی هستند اما پهنای این گش در لگ های مختلف، متفاوت است.

سخن پایانی

 همراهان عزیز و ارجمند بیلسی، در خرید لگ ورزشی دقت به خرج بدهید و علاوه بر نکاتی که گفته شد به رنگ و مدل موردعلاقه‌تان هم توجه داشته باشید. زمانی که به پوشیدن لباس ورزشی‌تان علاقه‌مند باشید، ناخودآگاه انگیزهٔ ورزش‌کردن هم در شما تقویت می‌شود. ورزش‌کردن را فراموش نکنید و اگر تجربه و نظری دربارهٔ خرید لگ ورزشی زنانه دارید حتما در بخش نظرات برای‌مان از آنها بگویید، امیدواریم مطالب فوق برای شما در جهت خرید محصول مدنظرتان مفید و موثر واقع شده باشد.