مقالات

آشنایی با چرم لیفت بیلسی

آشنایی با چرم لیفت بیلسی-بیلسی

چرم لیفت بیلسی

معمولاً افرادی که در بدنسازی تازه‌کار هستند پنجه دست قوی ندارند و همین می‌تواند عامل محدود کننده در حرکات تمرینی مختلف باشد. شما تقریباً برای اغلب حرکات بالا تنه نیاز به تقویت پنجه دست دارید.استفاده از انواع لوازم و تجهیزات بدنسازی مانند چرم لیفت برای جلوگیری از ورود آسیب‌های بدنی جدی، به ویژه برای بدنسازان تازه کار اهمیت بسیاری دارد.

 

چرم لیفت آجری بیلسی 

آشنایی با چرم لیفت بیلسی-بیلسی

 

موارد استفاده از چرم لیفت بیلسی

  • چرم لیفت به عنوان مچ‌بند

چرم لیفت بیلسی به عنوان مچ بند از یک فوم تخصصی برای نگه داشتن کامل مچ برخوردار بوده و برای انجام انواع تمرینات سنگین  مناسب است.

  • چرم لیفت به عنوان بند لیفت

چرم لیفت بیلسی دارای برآمدگی روی کفی  چرم بوده و کارکردهای آن به عنوان بند لیفت شامل جلوگیری از سرخوردن هالتر و میله دمبل در کف دست، برداشتن فشار وزنه‌ها از روی مفصل مچ و ایجاد تمرکز بیشتر در هنگام تمرین بر روی عضله هدف است.

  • چرم لیفت به عنوان دستکش

از چرم لیفت  بیلسی به عنوان دستکش نیز می‌توان استفاده کرد؛ مزایای آن در این حالت شامل جلوگیری از ورود فشار مستقیم حاصل از هالتر و میله‌ها، جلوگیری از پینه زدن دست‌ها، کنترل گرمای دست و منع تعرق، جلوگیری از کشش مفصل مچ دست با طبی بودن محصول و جلوگیری از بی‌حس شدن انگشت‌ها و فشار به عصب‌های مچ است.

 

چرم لیفت قرمز بیلسی

آشنایی با چرم لیفت بیلسی-بیلسی

فواید استفاده از چرم لیفت بیلسی

  • همانطور که می دانید در بدنسازی هر حرکتی برای تاثیر بر روی عضله خاصی تعین شده  که در این بین ماهیچه ها نسبت به همدیگر در وضعیت های متفاوت با قدرت های مختلف بازده دارند.ماهیچه هایی که وظیفه محافظت از مچ دست ها را بعهده دارند سریع تر از بقیه ماهیچه ها خسته می شوند.
  • استفاده از مچ بند به شکل گیری فرم صحیح و جلوگیری از اجرای حرکت تقلبی کمک خواهد کرد و تمرکز بیشتر بر روی اجرای حرکت تمرینی صحیح را به ارمغان خواهد داشت.
  • استفاده از  مچ بند های حرفه ای بدنسازی خستگی ماهیچه ها را به تاخیر می اندازد و ماهیچه های مورد نظر در زمان طولانی تری دچار خستگی می شوند که موجب تحریک زیادتر ماهیچه و تقویت آن می گردد.
  • هنگامی که مچبند بر مچ دست گذاشته می شود فاصله موجود در بافت بدن کوتاه تر از حالت عادی می شود که با کوتاهتر شدن این فاصله در ذهن بدنساز این احساس بوجود می آید که از آمادگی بیشتر و دقت بهتری در انجام تمرین را دارد.
  • ایجاد فشار بسیار زیاد باعث تحلیل رفتن بافت های بدن شده و موجب مصدومیت خواهد شد که استفاده از مچ بند مانع برهم خوردن نظم بیومکانیکی قسمت مچ دست ها شده و آسیب دیدگی بدن جلوگیری خواهد کرد.
  • از مچ بند می توان برای انجام تمریناتی مانند جلو بازو، حرکت های مخصوص زیر بغل و تمرینات تقویت عضلات پشت بازو در بدنسازی که در آن نیاز است از مچ دست ها محافظت شود استفاده کرد.

 

چرم لیفت آبی بیلسی 

آشنایی با چرم لیفت بیلسی-بیلسی

ویژگی‌های چرم لیفت بیلسی

در حال حاضر تنها چرم لیفت بیلسی با قیمتی بسیار مناسب‌تر عرضه می‌شود. نمونه‌های آمریکایی این محصول هم در بازار موجود است اما قیمتی حدود دو برابر چرم لیفت شرافیت دارند.

بیلسی در دوخت این محصول حرفه‌ای ترین چرخ‌ها، طرح دو نخ، نخ خارجی و چرم طبیعی گاو بهره برده است؛ یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این محصول استفاده از چرم طبیعی گاو است که از تعرق دست و سر خوردن میله‌ها جلوگیری می‌شود.

همچنین با قرار دادن یک لایه آستری بین دو لایه چرم محصول، از کش آمدن چرم در دراز مدت جلوگیری می‌شود. دیگر ویژگی‌های چرم لیفت بیلسی شامل برخورداری از فوم Eva کره‌ای لمینت شده، پارچه سوئیت، بند برزنتی درجه یک و حلقه آبکاری شده است.

چرم لیفت  مشکی بیلسی

آشنایی با چرم لیفت بیلسی-بیلسی

بند لیفت چیست و دارای چه کاربردی است؟

بند لیفت یکی از تجهیزات پرکاربرد در سالن‌های ورزشی است که برای انجام ورزش‌ها و تمرینات کششی زیر بغل و تمرینات مچ دست مانن قلابی عمل می‌کند؛ این کارکرد بند لیفت موجب می‌شود تا نیروی لازم برای بلند کردن وزنه به‌حای عضلات مچ و ساعد از عضلات پشت دریافت شده و فشار وارد بر مچ کاهش یابد.

چرم لیفت زرد بیلسی 

آشنایی با چرم لیفت بیلسی-بیلسی

خصوصیات چرم لیفت بیلسی در مقایسه با بند لیفت

چرم لیفت بیلسی یک محصول سه کاره پر کاربرد است که علاوه بر طبی بودن و ایفا کردن نقش مچ بند بعنوان لیفت هم می توان از آن استفاده کرد و در انواع تمرینات بدنسازی می توان از آن استفاده کرد از جمله : انواع سیم کش ها از پشت – جلو – دوبل، حرکات قایق، پارویی، انواع لیفت، بارفیکس، انواع جلو بازو، شکم آویز،زیرشکم، دد لیفت، زیربغل تی بار، زیربغل هالترخم، شکم خلبانی…

ولی استفاده مداوم از بند لیفت و انجام تمام حرکات ورزشی با این محصول در دراز مدت سبب می‌شود تا عضلات دست نقش کمتری در حرکت داشته و بیشتر فشار به بند لیفت منتقل شود؛ این مسئله سبب ضعف عضلات مچ و ساعد می‌شود. ضمن این‌که با استفاده مرتب از بند لیفت عضلات دست به وجود آن به عنوان تکیه‌گاه عادت کرده و انجام خرکات ورزشی بدون آن غیرممکن می‌شود. بنابراین بهتر است ساعاتی از تمرین را بدون استفاده از این محصول سپری کنید.

چرم لیفت سبز بیلسی

آشنایی با چرم لیفت بیلسی-بیلسی

رهایی از مشکلات بند لیفت با استفاده از چرم لیفت

استفاده از بند لیفت به عنوان جایگزینی برای نیروی عضلات دست یا صرف ایجاد راحتی و سهولت ابدا توصیه نمی‌شود. با وجود این، استفاده از بند لیفت در تمرینات بدنسازی بسیار سخت و زمانبر بوده و نیاز به صبر و حوصله دارد؛ در حالی که استفاده از چرم لیفت بیلسی به جای بند لیفت پیشنهاد می‌شود.

چرم لیفت بیلسی علاوه بر تمام مزیت‌های گفته شده، سبب انتقال فشار کششی از روی مچ دست به عضلات ساعد و بازو می‌شود؛ این محصول در ادامه معرفی شده است.

فروشگاه ورزشی بیلسی

خرید چرم لیفت بیلسی از فروشگاه ورزشی بیلسی به راحتی و با مراجعه به وبسایت این مجموعه و انتخاب محصول در رنگ‌ دلخواه امکان‌پذیر است.

این مجموعه علاوه بر تجهیزات جانبی بدنسازی مانند چرم لیفت، انواع لباس ورزشی زنانه و لباس ورزشی مردانه باکیفیت را نیز در محصولات خود دارد.