مقالات

آشنایی با هندگریپ بیلسی+ نکات مهم هنگام خرید آن

آشنایی با هندگریپ بیلسی+ نکات مهم هنگام خرید آن-بیلسی

هندگریپ بیلسی

هندگریپ بیلسی از کف دستان شما به هنگام تمرینات کراسفیت و ژیمناستیک از پارگی و یا ساییدگی مراقبت میکند وهمچنین باعث چسبندگی بیشتری بین میله و دست شما می شود تا بتوانید تعداد بیشتری از حرکت را بزنید.

جنس این هندگریپ بسیار خاص و منحصر به فرد میباشد و با توجه به شیارهایی که روی گریپ وجود دارد دیگر نگران لیز و یا سر خوردن دست هایتان بر روی بار نباشید.

هندگریپ بیلسی از جنس چرم بوده و برای استفاده در تمرین های کراس فیت به منظور جلوگیری از سرخوردن وزنه از دست و ساییدگی های ناشی از آن در کف دست می باشد.

نکات کلیدی که باید هنگام خرید هندگریپ در نظر بگیریم

  • هندگریپ های چرم ‌طبیعی را به خاطر دوام ذاتی آنها و هندگریپ‎‌های چرم‌ مصنوعی را به‌خاطر حس این‌که انگارچیزی نپوشیدی، انتخاب کنیم.
  • هندگریپ‌های با سه انگشت را برای محافظت کف دست و یا هندگریپ های بدون انگشت را برای حرکت سریع روی میله بارفیکس، انتخاب کنیم.
  • بررسی کنید که شامل وسایل جانبی مانند کیسه های نگهداری و محافظ های شست می شود یا خیر.

هندگریپ بیلسی – ۳ انگشت – مشکی

آشنایی با هندگریپ بیلسی+ نکات مهم هنگام خرید آن-بیلسی

هندگریپ های چرمی را برای انعطاف و دوام طبیعی و یا هندگریپ‌های مصنوعی را به‌خاطرنازکی لایه مقاوم، انتخاب کنید.

چرم یا چرم نوبوک (که برای ایجاد ظاهری با پرز کوتاه، سمباده شده است) یک انتخاب محبوب برای هندگریپ است. این محبوبیت به‌این دلیل است که چرم یک ماده طبیعی بادوام و تنفس پذیر است.

در برابر سایش مقاومت می‌کند و حتی با گذشت زمان، بهتر به‌نظر می‌رسد. مزیت دیگر نرمی طبیعی هندگریپ‌های چرمی است، بدون این‌که زمان پوشیدن، مانع تمرین شما شود.

برای افرادی که تمایل دارند تا از خرید محصولات حیوانی اجتناب کنند، انواع هندگریپ‌های با چرم مصنوعی دردسترس است. پارچه‌هایی با فناوری پیشرفته، مانند میکروفایبر با زیره کربن وجود دارد که باوجود دوام بالا، بسیار نازک هم هستند و باعث می‌شود چرم مصنوعی را گزینه ای برای انتخاب درنظر بگیریم که این حس را می‌دهد که انگار چیزی نپوشیده‌ای.

هندگریپ‌های چرم مصنوعی بعد ازچند جلسه تمرین، نرم و قالب دستتان می‌شوند، بااین‌وجود،یک هفته با برنامه تمرین سبک برای هندگریپ و خودتان درنظر بگیرید.

هندگریپ بیلسی – ۴ انگشت – مشکی

آشنایی با هندگریپ بیلسی+ نکات مهم هنگام خرید آن-بیلسی

هندگریپ های با سه انگشت را برای محافظت کف دست و یا هندگریپ های بدون انگشت را برای حرکت سریع روی میله تمرین، انتخاب کنیم.

سه نوع عمده هندگریپ کراس‌فیت دردسترس است. نوعی که انتخاب می‌کنید به سبک تمرینی شما و سطح هندگریپ بستگی دارد. نکاتی که باید بدانید در اینجا ارائه شده‌اند.

  • هندگریپ‌های با دو انگشت، باریک و مستطیل‌شکل هستند که قسمت‌هایی از کف دست را که اغلب سائیده می‌شوند را محافظت می‌کنند. آن‌ها برای پوشش دو انگشت وسط طراحی شده‌اند و در ابتدا، در ژیمناستیک استفاده می‌شدند.
    با‌ این وجود، این نوع هندگریپ به‌وسیله طرفداران کراس‌فیت که ترجیح می‌دهند، مواد کمتری بین کف‌دست و میله باشد، انتخاب می‌شود.
  • هندگریپ های با سه انگشت برای اطمینان از پوشش همه کف دست، زاویه‌دار هستند، که محافظت بیشتری در برابر تاول‌ها و زخم‌های باز، فراهم می‌کند.
    این نوع هندگریپ را می‌توان روی هر سه‌انگشتی که مطابق سبک شخصی شماست، استفاده کرد. فرقی ندارد سه انگشت میانه باشد یا از کنارانگشت کوچک را بپوشاند.
  • هند گریپ های بدون انگشت، پوشش زیادی فراهم ‌می‌کنند. به‌علاوه، مواد نرم زیادی می توان دور میله پیچید که اضافه‌شدن لایه‌ها، راحتی بیشتری ایجاد می‌کند و یک لایه تاشده از رویه که دووال گریپ نام دارد را ایجاد می‌کند.
    هند گریپ های بدون‌انگشت،به‌سرعت پوشیده ودرآورده می‌شوند و امکان حرکت سریع بین دسته‌های میله تمرین را فراهم می‌کنند.

هندگریپ بیلسی – ۳ انگشت – قهوه ای

آشنایی با هندگریپ بیلسی+ نکات مهم هنگام خرید آن-بیلسی

بررسی کنید که شامل وسایل جانبی مانند کیسه های نگهداری و محافظ‌های شست می‌شود یا خیر.

داشتن یک کیسه نگهداری همیشه مطلوب است، زیرا هندگریپ‌ها اغلب جاگذاشته می‌شوند و به سختی می‌توان آن‌ها را پیدا کرد. نگه‌داشتن کیسه نگهداری درکوله پشتی به شما یادآوری می کند که هندگریپ‌های خود را در پایان جلسه سرجایشان بگذارید،

فقط فراموش نکنید که قبل ازبرداشتن، اجازه دهید هندگریپ‌ها کاملاً درهوای آزاد خشک شوند تا ماندگاری بالاتر داشته باشند و بو نگیرند. حفاظ‌های جداگانه انگشت شست به محافظت از قسمتی‌که اغلب نادیده گرفته می‌شود، کمک می‌کند.

مخصوصا، گنجاندن پوشش‌های نئوپرین الاستیک باعث اضافه کردن لایه‌ها و حمایت از مفاصل انگشت شست می‌شود. برخلاف دستکش‌های کامل، حفاظ‌های قابل جابجایی انگشت شست باعث تعریق بیش از حد نمی‌شوند و می‌توان آن‌ها را تا درحد نیاز به سمت بالا یا پایین انگشت شست کشید، بنابراین در حرکت شما با مشکلی به‌وجود نمی‌آید.

هندگریپ بیلسی – ۴ انگشت – قهوه ای

آشنایی با هندگریپ بیلسی+ نکات مهم هنگام خرید آن-بیلسی

جنس هندگریپ بیلسی

  • جنس هندگریپ بیلسی چرم صددرصد طبیعی گاوی بوده و به خاطر اینکه از مواد اولیه مرغوبی در تولید آن استفاده شده موجب طول عمر بالای محصول می گردد.
  • پارچه به کار رفته در کف بند تعریق را به خود جذب می کند.
  • هندگریپ بیلسی قابل شستشو می باشد و به علت کیفیت پارچه بکار رفته سریع خشک می گردد و بوی بدی نمی گیرد.

طراحی بدنه هندگریپ بیلسی

معمولا هندگریپ های بدنسازی برای اینکه بتوانید میله ها را راحتتر و با تمرکز بیشتر بلند کنید به صورت نیمه انگشت طراحی می شوند تا راحتتر بتوانید میله را نگه دارید.

در قسمت روی دست کف بند کاملا آزاد بوده که از تعریق و خیس شدن دست جلوگیری می کند، این موضوع خود یک مزیت حساب می شود زیرا کمکتان می کند با تمرکز بیشتر میله ها را بلند کنید و هم آزادی عمل بیشتری در انجام حرکات تمرینی داشته باشید.

در قسمت کف، هندگریپ بیلسی، دارای پد محافظ می باشد، که این طراحی مانند ترمز کار می کند زیرا از سرخوردن میله جلوگیری می کند و همچنین این کف بند از اصطکاک بین دست و میله جلوگیری می کند و هم مانع از تاول، زخم و آسیب دیدن دست می گردد.

در قسمت مچ هندگریپ، نوار پهنی کار شده که کاملا دور مچ را پوشش داده و مانع از آسیب دیدن مچ دست می شود.

چسب هندگریپ بیلسی بسیار با کیفیت بوده و از چسبندگی بالایی برخوردار است و به همین علت کاملا فیکس مچ می گردد و در حین تمرین کردن هم باز نمی شود.

از دوخت تمیز و با ظرافت کف بند هم نمی توان گذشت، البته یک لایه نازک چرم هم برای ماندگاری بیشتر دور تا دور مچ دوخته شده است.

هندگریپ بیلسی برای چه افرادی مناسب است؟

  •  هندگریپ بیلسی برای افرادی که در رشته های وزنه برداری، بدنسازی، فیتنس، کراسفیت، تی آر ایکس و.. انجام می دهند مناسب می باشد.
  • افرادی که مچ آسیب دیده ایی دارند برای محافظت از مچ ها نباید استفاده از این دستکش ها را فراموش کنند.
  • افرادی که در طول روز کار های سنگین انجام می دهند هم گزینه خوبی به شمار می رود.

همراهان عزیز و ارجمند بیلسی، از اینکه ما را تا انتهای این مطلب همراهی کردید از شما متشکریم امیدواریم مطالب فوق برای شما عزیزان مفید و موثر واقع شده باشد.