مقالات

خصوصیات انواع شلوارک اسپرت متناسب با تمرینات ورزشی

خصوصیات انواع شلوارک اسپرت متناسب با تمرینات ورزشی-بیلسی

 همراهان عزیز و ارجمند فروشگاه ورزشی بیلسی ، همانطور که میدانید استفاده از لباس‌های دیگر برای ورزش کردن می‌تواند شما را به دردسر بیندازند و سبب ایجاد مشکل برای شما در حین تمرین شود. اهمیت لباس در ورزش کردن بسیار بالا بوده و این نکته می‌تواند بر روی ورزش شما نیز تاثیراتی را داشته باشد. ممکن است شلوارک ورزشی را ساده و خسته کننده بدانیم، اما مدلی که بتواند حداکثر آزادی جابجایی را برای شما فراهم کند از سبک های متنوعی برخوردار است.این طراحی ها با توجه به نوع متمایز ورزشکاران متفاوت خواهد بود، ورزشکاران و افراد فعال با نیازهای مشخص شان، چه مسیر صافی را طی کنند، چه یک ورزشکار عالی و حرفه ای باشند یا مرتباً به ورزش های سنگین یا رزمی بپردازند.شلوارک ورزشی برای انواع مختلف و متفاوت ورزش هایی که ورزشکاران حرفه ای و آماتور انجام می دهند، طراحی و سبک متفاوتی خواهد داشت و برای انتخاب بهترین نوع شلوارک مد نظر باید اطلاعاتی را کسب کنیم در  ادامه مطلب با ما همراه باشید تا مواردی از بهترین شلوارک ورزشی برای هر سلیقه و فعالیتی را باهم بررسی کنیم.

شلوارک اسپرت متناسب با انواع تمرینات ورزشی

قبل از هر خریدی لازم است تا مقصود خود را مشخص نمایید. با مشخص کردن مقصود خرید می‌توانید انتخابی متناسب با نیاز خود داشته باشید و به این ترتیب بهترین انتخاب ممکن را برای خود رقم بزنید. از همین رو اولین قدم برای خریدن شلوارک ورزشی نیز، مشخص کردن ورزش مورد نظر برای فرد است.

در هر ورزشی نیاز مورد نظر ممکن است متفاوت باشد و با توجه به نوع ورزش، شلوارک مورد نیاز شما، ویژگی‌های متفاوتی را داشته باشد. از همین رو لازم است تا پیش از خرید خود، نیازتان از خرید و ورزش خود را مشخص نمایید. در ورزش‌هایی مانند دوچرخه سواری لازم است که شلوارک کاملا جذب بوده تا مشکلی در حین دوچرخه سواری برای ورزشکار به وجود نیاید.

اما در ورزش‌های دیگری مانند دویدن، بهتر است تا از شلوارک‌هایی با آزادی بیشتر استفاده شود. از همین رو بهتر است تا پیش از خرید خود، مقصود مورد نظرتان را از این خرید بررسی کرده تا بتوانید انتخاب دقیق‌تری را در این خصوص داشته باشید.

شلوارک ورزشی همه جانبه (All-Purpose)

خصوصیات انواع شلوارک اسپرت متناسب با تمرینات ورزشی-بیلسی

شلوارک ورزشی مردانه بیلسی کد ۸۸۴۹

شما می‌توانید از شلوارک‌هایی که می‌توانند نیازهای زیادی را برطرف کنند نیز استفاده کنید. یکی از انواع محصولاتی که می‌تواند به شما کمک کند تا انتخاب بهتری را داشته باشید، شلوارک‌هایی هستند که به همه منظوره شهرت دارند. با استفاده از این شلوارک‌ها می‌توانید ورزش‌های مختلفی را امتحان کرده و به این ترتیب از این شلوارک برای منظورهای مختلف و متفاوتی استفاده کنید.

شلوارک ورزشی مخصوص دوچرخه سواری

در حالی که شورت و شلوارک دوچرخه سواری تقریبا شبیه به نوع فشرده‌سازی است، اما با هم تفاوت‌هایی دارند.

شلوارک ورزشی دوچرخه سواری بیشتر برای دوچرخه سواران تفریحی توصیه می شود، در حالی که شلوارهای فشرده سازی معمولاً توسط دوچرخه سواران پوشیده می شوند که به مسابقات جدی دوچرخه سواری و تریاتلون (یک مسابقه ورزشی شامل سه رویداد مختلف، به طور معمول شنا، دوچرخه سواری و دویدن طولانی است.) می پیوندند. شلوارک های ورزشی دوچرخه سواری بیشتر از پارچه اسپندکس ساخته شده اند در حالی که می توان از آن یا سایر مواد مصنوعی مانند نئوپرن استفاده کرد، که به شرایط پوستی و بدنی نزدیک تر است، همچنین اکثر شورت های دوچرخه سواری با لایه ای از بالشتک دوخته شده در منطقه زین همراه هستند تا راحتی بیشتری را در هنگام سواری طولانی فراهم کنند.نوعی دیگر از شلوارک مدل دوچرخه سواری نام دارد، این مدل از جهاتی شبیه مدل فشرده سازی است. اما بیشتر برای دوچرخه سواران تفریحی استفاده می شود و با یک بالشتک برای راحتی استفاده کننده در دوچرخه سواری طولانی استفاده می شود.

شلوارک ورزشی مخصوص بسکتبال

شلوارک ورزشی بسکتبال برای آقایان به طور خاص برای بسکتبال ساخته شده است.مانند لباسهای زیر برای سایر ورزشها، این‌امر به این دلیل است که شورت‌بسکتبال از طول معمول زانو بلند تر است. و از بیشتر طراحی های شلوارک های ورزشی فضای بیشتری دارد. همچنین، آنها از پارچه شاهکار و برجسته ای ساخته شده اند. این پارچه سنگین تر از رایج ترین مواد پلی استر است که برای ایجاد شورت های ورزشی استفاده می شود. مایکل جردن بازیکن افسانه ای بسکتبال، درخواست کرد که شلوارک های بلند تری را برای استفاده در ورزش بسکتبال طراحی کنند و همه از این لباس مشخص پیروی و استفاده کنند.

به درخواست مایکل جردن، بازیکن اسطوره ای بسکتبال، شلوارک ورزشی بسکتبال بزرگتر و با فضای بیشتری نسبت به شلوارک های دیگر طراحی شده و با پارچه ای سنگین تر از پلی استر رایج تولید می شود.

شلوارک ورزشی فشرده یا همان کشاله

تقریباً شبیه شورت spandex،در مدل فشرده‌سازی مردان از یک ماده کششی مخصوص ساخته شده که با پوست سازگاری دارد. به اندام فرم میدهد و شکل دهی بالاتر برای کشاله ران، ران ها و همساریک را فراهم می کند.

برخی از ورزش ها نیاز دارند ورزشکاران، از لباس های کوتاه مانند شلوارک فشاری استفاده کنند. مثل شلوارک های شنا و پیاده روی که بیشتر از پارچه فشرده سازی شده استفاده می کنند. همچنین، وقتی می خواهید از پوست در برابر دانه های تحریک پوستی، جوش و عرق سوختگی محافظت کنید.این نوع شلوارک می تواند مفید باشد، حتی نظریه هایی وجود دارد که می گویند آنها هنگام خستگی بعد از تمرین باعث جلوگیری از خستگی و کشش اضافی عضلات و کاهش درد می شوند و اکسیژن رسانی به عضلات و گردش خون را بهبود می بخشند.

ورزشکاران در رقابت‌های ورزشی معمولاً از شلوارک فشاری استفاده می کنند، دوندگان ماراتون بهترین مثال این موضوع خواهند بود.شلوارک همه منظوره یا تمرینی نیز مورد استفاده قرار می گیرد که برای تمرین های بدنسازی نیز بسیار استفاده می شوند و از جنس پنبه یا مخلوط پنبه تولید می شوند تا رطوبت گیری بالایی داشته باشند و مانع لیز شدن بدن بشوند. نکته اینجاست که در انتخاب اندازه این شورت های ورزشی باید دقت شود تا مشکل ایمنی ایجاد نکنند.

شلوارک ورزشی مخصوص دویدن

شلوارک ورزشی مناسب یک دونده همیشه باید از مواد حصیری، سبک و تنفس پذیر بدون در نظر گرفتن سبک باشد. اگر این خصوصیات در لباس ورزشی مورد نظر شما موجود بود، در مسیر صحیحی قرار دارید. مناسب بودن شلوارک ورزشی مانع از سایش، باعث تندرستی و همچنین مانع حواس پرتی های دیگر که می تواند شما را از لذت بردن از ورزش دور کند، خواهد شد.

آشنایی با شلوارک ورزشی دویدن(running

برخلاف تصور عامه، بهترین شلوارک دویدن منحصر به دوره تابستان نیست، چرا؟ تنها کاری که باید انجام دهید این است که آنها را با یک جفت جوراب فشرده سازی شده یا بهترین جوراب های فشرده سازی برای دویدن ترکیب کنید و خودتان بهترین تجهیزات زمستانی برای دویدن را در سطح بالایی اضافه کرده و همراه داشته باشید.

اما مطمئنا بهترین فصل استفاده از شلوارک فصل بهار و تابستان و زمانی که هوا گرم است می باشد. که تمام آنچه شما نیاز دارید بهترین شلوارک دوندگی است تا احساس راحتی و تهویه کنید.

این بستگی به‌شما دارد که در حال دوندگی هستید، در شهر دوچرخه سواری می‌کنید یا مسیرهای پیاده‌روی را ترجیح می‌دهید. انواع شلوارک ورزشی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا حداکثر سرعت ممکن را در حرفه خود داشته باشید.

شیوه انتخاب مناسب ترین شلوارک برای دویدن

شلوارک ورزشی دویدن به طیف های مختلفی تقسیم می شود و ممکن است ویژگی های مختلفی را در برگیرد. همچنین گزینه های سبک و رنگ زیادی نیز وجود دارد. بنابراین حتی اگر شما یک دونده فصلی باشید، ممکن است زمان زیادی را برای انتخاب شورت های مناسب دویدن و کشف نیازهای خود سپری کنید.

اگر احساس می کنید با شورتهای کوتاه بیش از حد در معرض دید هستید، شلوارهای بلندتر از زانو موجود است. که آزادی حرکت را امکان پذیر می کنند و و در روزهای سرد حتی کمی از لحاظ روانی بهتر هستند. گزینه دیگر شما، البته شلوارک ورزشی کوتاه است که این روزها برای بچه ها نیز محبوبیت ویژه ای پیدا کرده.

چند ویژگی که باید به آنها دقت کرد. رطوبت گرفتگی و میزان جذب رطوبت، تعداد و محل جیب و نوع دوخت استفاده شده است. دونده ها معمولاً زیر شلوارهای دوندگی خود از شورت های کماندو استفاده می کنند و لباس زیر می پوشند. بنابراین ماده ای که در داخل شلوارک ورزشی دویدن استفاده می شود نیز یک عامل مهم است. استفاده از لباس زیر درست در هنگام دویدن، اگر برای هیچ چیز دیگری مهم نباشد، برای اهداف بهداشتی بسیار قابل توجه و اهمیت است.

شلوارک ورزشی در خصوص هر گونه فعالیتی

اگر به یک شلوارک ورزشی مردانه یا نیم لگ اسپرت مناسب”برای همه فعالیت ها” نیاز دارید.، بهتر است یک جفت 7 اینچی انتخاب کنید. کمپا می گوید: “این طول بهترین فروش برای بسیاری از مارک های شلوارک ورزشی مردان است.”

این طول برای بیشتر ارتفاع ها کاملاً مناسب است. بنابراین نه خیلی طولانی و نه خیلی کوتاه خواهد بود.با این طول می توانید از وجود پارچه اضافی و همچنین خطر نشان دادن بیش از حد پا جلوگیری کنید. شلوارک های ورزشی 7 اینچی معمولاً به بالای زانو برخورد می کند.

“یک طول 7 اینچی همچنین شلوارک اسپرت است که بیشتر از همه فرسوده می شود. مهم نیست که چه فعالیتی داشته باشید، بنابراین بیشترین طول ROI است. می توانید آنها را برای کارهای بدوی، تمرینات قدرتی، کاردیو یا حتی یوگا بپوشید. “

تقریباً همه مارک ها دارای این طول هستند بنابراین یافتن آنها بسیار آسان است، وی اضافه می کند: “[بسیاری از مارک ها] از پارچه ای سبک برخوردار هستند و به طور همزمان عرق شما را از بین می برند.”

او عاشق نسخه های خط دار و بدون خط Lululemon Pace Breaker Short و همچنین Ten Short Foundation Short است.مخصوصا اگر که همراه با آستر ارائهشود.این به خود شما بستگی دارد، بر این اساس انتخاب کنید، کدام شلوارک ورزشی یا شورت اسپرت مناسب شماست.

مهم‌ترین ویژگی‌های لازم برای انتخاب بهترین شلوارک ورزشی

در ادامه به برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های لازم برای یک شلوارک ورزشی پرداخته و نکاتی را در این باره برای شما بیان خواهیم کرد.

 توجه به اندازه و قد مناسب شلوارک

نخستین  ویژگی مهم در هر لباسی و خصوصا لباس‌های روزشی، استفاده از لباسی متناسب با سایز و اندازه مورد نظر شما است. با توجه به نیازی که دارید، لازم است تا اندازه و قد شلوارک مورد نظر خود را مشخص نمایید تا بتوانید برای خرید گزینه‌های مشخصی را در نظر بگیرید. در این بین لازم است تا به سایز خود نیز توجه داشته باشید و شلوارکی متناسب با سایز خود را خریداری نمایید.

برای داشتن بهترین انتخاب، بهتر است تا پیش از هر خریدی با گشتن در سایت‌های مختلف و با توجه به شرایط خود، مدل‌های مختلف شلوارک رزشی را در قد و اندازه متفاوت رصد کرده و به این ترتیب تصمیم دقیق و مشخصی را برای خود پیش از خرید داشته باشید.

ظاهر رضایت بخش برای استفاده طی چند ساعت

از دیگر ویژگی‌های مهم در هنگام خرید لباس ورزشی و شلوارک ورزشی، داشتن ظاهری جذاب و مورد پسند است. از آن جایی که قرار است در حین تمرینات ورزشی و برای مدت زمان چند ساعت از شلوارک ورزشی خریداری شده خود استفاده نمایید، بهتر است ظاهری جذاب و دلنشین را برای خرید خود انتخاب کنید.

علاوه بر این، رنگ لباس و شلوارک ورزشی شما نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. برای انتخاب حتما به رنگ آن توجه داشته باشید و از رنگ‌هایی که کثیف شدن آن کمتر دیده می‌شود، استفاده نمایید. این موضوع خصوصا برای افرادی که کثیف شدن لباس خود حساس هستند، از اهمیت بالایی برخودار بوده و می‌تواند سبب داشتن آرامش و تمرکز بیشتری در حین ورزش کردن فرد شود.

علاوه بر این‌ها داشتن مدل زیبا و ظاهر جذاب و رنگ دوست داشتنی، می‌تواند دلیلی برای استفاده بیشتر و داشتن تمرینات طولانی‌تر ورزشی شود و به شما انگیزه بیشتری برای ادامه ورزش کردنتان بدهد!

دارای جیب در دو طرف شلوارک

یکی از نکات مهمی که در حین خرید لباس ورزشی کمتر به آن توجه می‌شود، داشتن جیب در دو طرف لباس است. این موضوع در تمامی لباس‌ها از اهمیت بالایی برخودار است اما برای ورزش کردن و تمرینات اهمیت این موضوع بیشتر می‌شود. در شلوارک ورزشی داشتن جیب از این رو اهمیت دارد که شما ممکن است هیچ لباس دیگری بر تن نداشته باشید یا تنها یک تیشرت یا تاپ اضافه بر آن پوشیده باشید.

از همین رو در صورتی که شلوارک شما جیبی نداشته باشد، ممکن است برای همراهی وسایل کوچکی مانند ساعت و موبایل به مشکل برخورد کنید و نتوانید در حین ورزش کردن از موسیقی برای تمرین استفاده کنید. یا حتی در صورتی که موبایل خود را در دست بگیرید، در بسیاری از موارد لازم است که از دستان خود برای تمرین استفاده کنید و این موضوع می‌تواند برای شما سبب ایجاد مشکل شود.

راحتی شلوارک برای داشتن تحرک بالا

برای آن که بتوانید تحرک بالایی را داشته باشید و به راحتی ورزش کنید، لازم است تا از شلوارک متناسب و راحتی استفاده کنید. هرچند این موضوع برای استفاده در ورزش‌های مختلف، متفاوت بوده و می‌تواند به اشکال دیگری باشد، اما به صورت کلی استفاده از شلوارک ورزشی آزاد و رها می‌تواند به شما در داشتن حرکات بیشتر کمک کند.

با استفاده از این انواع شلوارک، لباس شما کمتر دچار آسیب شده و با پارگی کمتری در لباس و شلوارک خود روبه‌رو خواهید بود. خصوصا در صورتی که در حیت ورزش‌های دویدنی هستید، این موضوع می‌تواند به شما کمک بسیاری کند تا فعالیت بیشتر و بهتری را داشته باشید.

توجه به جنس شلوارک با انعطاف بالا برای تمرینات سنگین

از دیگر نکات مهم در حین خرید شلوارک و به طور کلی لباس ورزشی، داشتن جنس انعطاف پذیر و مناسب است. زمانی که شلوارک از جنس انعطاف پذیری برخوردار باشد، تمرینات به سادگی بیشتری شکل گرفته و فرد می‌تواند با راحتی بیشتری فعالیت خود را در پیش بگیرد.

به این ترتیب بدن می‌تواند فعالیت آزادانه خود را در لباس داشته باشد و چیزی جلوی این فعالیت و تمرین را نمی‌گیرد. این موضوع در ورزش‌های سنگین و با تحرک بالاتر اهمیت بیشتری داشته و می‌تواند موجب دردسر شود. ضمن اینکه شلوارک‌های تنگ و چسب، نیاز بیشتری به جنس انعطاف پذیر و کشی دارند تا بدون هیچ مشکلی بتوان از آن‌ها استفاده کرد.

دارا بودن  لطافت و نرمی جنس شلوارک

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در جنس یک شلوارک وجود دارد، داشتن لطافت و نرمی داخل پارچه جنس یک شلوارک است. برای آن که بتوانید شلوارک را برای مدت زمان طولانی در پای خود داشته باشید و بدون هیچ مشکلی به فعالیت ورزشی و تمرین خود بپردازید، لازم است تا جنس پارچه مورد نظر شلوارک شما، بسیار نرم و لطیف باشد.

این موضوع به شما کمک می‌کند تا برای مدت زمان طولانی و بدون وجود هیچ مشکلی به تمرین ورزشی خود بپردازید و از لطافت و نرمی پارچه استفاده شده در لباس ورزشی خود بهره کافی را ببرید.

 دارای ویژگی عرق‌گیری توسط جنس پارچه استفاده شده در شلوارک ورزشی

دیگر نکته مهم در انتخاب جنس شلوارک که می‌تواند به عنوان یکی از گزینه‌های مهم مطرح شود، عرق‌گیر بودن جنس پارچه به کار رفته در شلوارک است. زمانی که در حال فعالیت و ورزش هستید، با بالا رفتن متابولیسم بدن و داشتن فعالیت زیاد، بدن عرق کرده و میزان زیادی آب را از دست می‌دهید. این میزان آب از دست رفته بر روی سطوح مختلف بدن به شکل عرق قرار گرفته و در صورتی که لباس ورزشی شما، دارای ویژگی عرق‌گیر نباشد، ممکن است بدن شما سرد شده و سرماخوردگی را تجربه کنید.

از همین رو لازم است که در حین خرید به میزان عرق و تحریک پارچه استفاده شده در لباس ورزشی خود توجه کرده و با توجه به شرایط و ورزش خود خریداری مناسبی را انجام دهید.

دارا بودن جنس مقاوم در برابر شست‌وشو پی در پی

از دیگر ویژگی‌های مهمی که جنس پارچه یک لباس ورزشی لازم است داشته باشد، مقاومت در برابر شست‌وشو است. از آنجایی که معمولا لباس ورزشی پس از هربار استفاده نیاز به شست‌وشو دارد، در صورت عدم کیفیت جنس آن، ممکن است پس یکی دوبار استفاده و شست‌وشو دیگر قابل استفاده و پوشیدن نباشد.

از همین رو لازم است تا در انتخاب شلوارک ورزشی به این موضوع نیز توجه داشته باشید و استحکام پارچه ورزشی را در برابر شست‌وشو در نظر بگیرد. هرچند نوع شست‌وشو و دقت در انجام صحیح آن نیز می‌تواند در این مسیر تاثیرگذار باشد.

سخن پایانی

همراهان عزیز و گرامی بیلسی از همراهی ارزشمند شما تا انتهای این مطلب بسیار سپاسگزاریم ما در این مقاله به معرفی انواع شلوارک و شورت ورزشی پرداخته شد. مدل‌های مخصوص دوندگی که به نظر می تواند همه گیر تر و مورد استفاده بیشتر ورزشکاران عزیز و یا دوستانی که برای تفریح از این شلوارک ها استفاده می کنند، باشد را کامل تر معرفی کردیم، امیدواریم مطالب فوق برا شما عزیزان مفید و موثر واقع شده باشد.