مقالات

نکات قابل توجه در انتخاب ساک ورزشی مناسب

نکات قابل توجه در انتخاب ساک ورزشی مناسب -بیلسی

 همراهان عزیز و ارجمند فروشگاه ورزشی بیلسی ، اگر شما فردی ورزشکار باشید، حتما می دانید که برای رفتن به باشگاه ورزشی به وسایل مختلفی نیاز است. از لباس ورزشی گرفته تا برخی از لوازم ضروری. هر ورزشی نیز وسایل خاصی دارد که لازم است در حین انجام آن ورزش استفاده شوند. برای حمل این وسایل تا باشگاه ورزشی، حتما به کیف مناسب نیاز دارید.

انواع دسته بندی کیف و ساک ورزشی

چهار نوع اصلی کیف باشگاهی وجود دارد؛ کیف های رو دوشی (strap bags) کیف دوفل (duffel bags)، کیسه های ورزشی (sack bags یا gym sacks) و کوله پشتی (backpacks).

کیف های رو دوشی (STRAP BAGS)

محبوب ترین کیف های ورزشی دارای بند روی شانه یک و جفت دسته هستند. کیف های رو دوشی (strap bags) دارای چندین بخش و جیب های متعدد بوده و دارای یک فریم داخلی برای حفظ ظاهر کیف و نگه داشتن وسایل در مکان خود هستند.

کیف ورزشی ماراتن یونیسکس - طوسی-بیلسی

کیف ورزشی ماراتن یونیسکس – طوسی

کیسه های ورزشی (SACK BAGS یا GYM SACKS)

کیسه های ورزشی جایگزینی برای کیف های باشگاهی هستند. این کیسه ها کوچک و سبک بوده و به راحتی توسط کاربر قابل استفاده هستند. کیسه های ورزشی یک محفظۀ به اندازۀ کافی بزرگ برای جای دادن کفش ورزشی، لباس و اشیاء کوچک مانند کلید و تلفن دارند. بسیاری از آن ها با کشیدن یک طناب محکم در بالای آن به خوبی بسته می شوند. افرادی که به دنبال وسیله ای ساده برای بردن وسایل خود به باشگاه هستند می توانند انواع مختلف آن را پیدا کنند.

کیف دوفل (DUFFEL BAGS)

کیف دوفل یک انتخاب سنتی برای باشگاه روندگان است. این کیف ها استوانه ای بوده و از کرباس تولید شده می شوند. کیف های دوفل به صورت یک محفظۀ بزرگ همراه با دو دسته طراحی می شوند. برخلاف کیف های رو دوشی، کیف های دوفل سنتی دارای فریمی برای حفظ ظاهر آن ها نیستند. این کیف ها بهترین انتخاب برای افرادی هستند که قصد حمل تعداد زیادی لباس و تجهیزات ورزشی را دارند. در ذهن داشته باشید که برخی کیف های رودوشی مدرن تحت عنوان کیف دوفل نامیده می شوند.

ساک دستی ورزشی ریباک-بیلسی

ساک دستی ورزشی ریباک

کوله پشتی (BACKPACKS)

برخی از کیف های ورزشی به صورت کوله پشتی طراحی می شوند. این مدل کیف ها برای افرادی که نیاز به فضای بیشتری نسبت به کیسه های ورزشی دارند، اما می خواهند به صورت کاملاً راحت کیف را در پشت خود حمل کنند، مناسب است.

کوله پشتی ریبوک مدلUBF - مشکی-بیلسی

کوله پشتی ریبوک مدلUBF – مشکی

 

نکات مهم برای خرید ساک ورزشی 

شاید خیلی از ما ها بگیم دیگه آخه مگه ساک ورزشی هم راهنمای خرید می خواد مگه ولی خوب همه اینطور نیستن خیلی ها برای خرید ساک ورزشی شاید جندین روز وقت بزارن، در ادامه به نکاتی که باید هنگام خرید آن هارا مدر نظر داشته باشید اشاره شده است.

  • جنس کیف و کوله ورزشی

جنس کیف و کوله پشتی ورزشی در واقع تعیین کننده ماندگاری، قابلیت تنفس و وزنی است که آن می تواند آن را حمل کند. کیف هایی که پلاستیکی می باشند دوام بیشتری برخوردار هستند و کیف هایی که چرمی می باشند عمر مفید بیشتری خواهند داشت. اگر چه باید گفت کیف های پلاستیکی که از مواد شیمیایی می باشند از کیف های چرمی سبک تر می باشند.

اگر کیف چرمی را پسندیدید این نکته را در نظر داشته باشید که سنگین تر خواهند بود. کوله های پلاستیکی که از پلی استر و نایلون ساخته شده اند می تواندد ضد آب نیز باشند. همینطور کوله پشتی های ساخته شده با الیاف طبیعی مناسب برای محیط زیست می باشند و از این لحاظ از کوله های پلاستیکی بهتر می باشند. پس اگر طرفدار محیط زیست هستید این کوله ها را در نظر داشته باشید.

کوله پشتی ریبوک - مشکی-بیلسی

کوله پشتی ریبوک – مشکی

 

  • دوام و مقاومت کیف و ساک ورزشی

در یک کیف و مقاومت جنس بکار رفته در ساخت آن بسیار مهم است. در انتخاب کیف اول به جنس و نحوه دوخت و اتصالات بکار برده در آن توجه کنید. زیپ ها و گیره های کیف را مورد بررسی قرار دهید و کیف و ساکی که در قسمت گیره ها و زیپ از فلز استفاده شده است را انتخاب کنید زیرا گیره های و زیپ های پلاستیکی از مقاومت و دوام پائینی برخوردار هستند.

در شکل گیری فرم کیف برای حفظ شکل ظاهری کیف ها از سیم استفاده می شود باید دقت کنید که سیم ها به میزان کافی مقاوم باشند زیرا سیم های سبک بسیار شکننده هستند و بعد از مدتی  مصرف از فرم و شکل ظاهری کیف کاسته می شود.

  • زیپ ها

نوع زیپ و جنس زیپ از موارد با اهمیت در انتخاب ساک ورزشی می باشد. به طور معمول زیپ هایی که دوتای می باشند بهتر هستند زیرا برای باز و بسته کردن آسان تر می باشند. به طور معمول آن زیپ هایی که درشت تر هستند عمر مفید بیشتری نیز دارند و از استحکام بیشتری برخوردار می باشند. اگر چه زیپ های درشت دارای ظاهری زیباتر نیز هستند، ولی اینکه ساک شما زیپ کوچک داشته باشد یا بزرگ به سلیقه و انتخاب شما می باشد.

  • وزن بار ساک و کیف ورزشی

به جز حجم کیف، ظرفیت وزن بار هم بسیار مهم است. شاید تا کنون به وزن بار توجه نداشتید ولی یکی از نکات مهم در جهت برگزیدن کیف می باشد. کیف های ورزشی که حجمی برابر دارند برای حمل وزن های گوناگونی طراحی و تولید می شوند.

زمانی که ورزشکار درون کیف وزن بیشتری قرار می دهد باعث پاره شدن کیف نخواهد شد اما باعث می شود ورزشکار دیگر حس راحتی را نداشته باشد و کیف جهت منتقل کردن وزن بار بر روی بدن ورزشکار به شکل درستی پاسخگو نخواهد بود، این به معنای حداکثر وزن تعیین شده کیف می باشد.

باید حجم و وزن وسایلی که می خواهید در کوله قرار بدهید را بررسی کرده و تخمین بزنید تا بتوانید کیف یا کوله ی بهتری را برای خود برگزینید.

بنابراین چنانچه 2 کوله از یک برند، با حجم برابر ولی وزن های متفاوت مشاهده کردید، وزن کیف سبک تر دلیل بر تکنولوژی برتر نخواهد بود. بلکه به این معناست که کیف سبک تر برای حمل بار با وزن کمتر تولید شده است. بنابراین باید ریزبین بوده و اطلاعات کوله را به دقت بررسی نمایید.

کیف ورزشی ماراتن یونیسکس - مشکی-بیلسی

کیف ورزشی ماراتن یونیسکس – مشکی

 

  • سایز کیف ها و ساک های ورزشی

سایز کیف ها و ساک های ورزشی در انواع مختلف متفاوت هستند. متناسب با برنامه ورزشی که در طول هفته انجام میدهد و مقدار وسایلی که برای تمرین استفاده می کنید سایز مناسب را انتخاب کنید. اگر در طول هفته چندین بار به باشگاه می روید و از کیف برای مقاصد دیگری غیر از ورزش بهره می گیرد بهتر از از سایز بزرگ استفاده کنید. در کل انتخاب سایز مناسب با میزان استفاده از فضای کیف میسر می شود.

  • قابلیت تنفس کیف های ورزشی

در کیف ها و ساک های استاندارد، فضایی برای قرار دادن لباس های مرطوب حاصل از ورزش تعبیه شده است تا لباس های مرطوب را خشک و از بوی عرق را کاهش دهد این فضا از دیواره ای با جنس مس ساخته شده است و موثر در عدم سرایت بو به سایر لوازم قرار داده شده در کیف می شود.

  • فضاهای جدا شده کیف

در بسیاری از کیف ها و ساک ها برای جدا سازی فضا های درون کیف از یکدیگر از تور استفاده شده است. و در بسیاری از کیف ها این فضا ها جدا شده زیاد هستند که میتوان برای مصارف مختلف استفاده کرد به طور مثال بعضی از این فضا ضد آب بوده و مناسب برای قرار دادن لباس های خیس است. این جیب ها و فضا ها برای تعین قرار دادن لوازم در جای مشخصی است.

کیف ورزشی یونیسکس ماراتن – مشکی-بیلسی

کیف ورزشی یونیسکس ماراتن – مشکی

 

آشنایی با انواع مختلف جنس های ساک ورزشی 

  • ساک ورزشی نایلونی

ساخت کیف های نایلونی، به جهت ارزان و سبک بودن نایلون برای تولید کنندگان بسیار اقتصادی است اما جنس نایلون از دوام بالایی برخوردار نیست و کیف های ورزشی ساخته شده از این جنس از دوام و مقاومت کافی برخوردار نیستند و در برخورد با اجسام تیز به راحتی پاره می شوند. استفاده از این کیف ها مناسب افرادی است که در طول هفته 1 بار به باشگاه مراجعه می کنند و از لوازم و وسایل زیادی نیزبرای ورزش استفاده نمی کنند مناسب است.

  • کیف ورزشی از جنس کرباس

کیف های ورزشی ساخته شده از کرباس بسیار مقاوم و سبک بوده و از طول عمری زیادتری برخوردار هستند و یک انتخاب مناسب برای قرار دادن لباس های مرطوب هستند و مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارند و در مواجه با اجسام تیزبه آسانی دچار پارگی نمی شوند.

  • کیف چرمی ورزشی

کیف ورزشی چرمی از گرانترین کیف های ورزشی بشمار می آیند. این کیف ها بسیار با دوام بوده و از مقاومت زیادی یرخوردار هستند. البته کیف های ساخته شده از چرم مصنوعی از قیمت و کیفیت پائین تری نسب به چرم اصلی برخوردارند در کل این کیف ها مناسب برای استفاده در فضای های باز و قرار دادن لوازم مرطوب داخل آنها نیستند و تمیز کردن آنها یه سختی صورت می گیرد.

اما امروزه در تکنولوژی جدید ساخت کیف های چرمی فضاهایی برای قرار دادن لباس های مرطوب تعبیه شده است و با توجه به کیفیت چرم بکار برده در ساخت آن با  قیمت های متفاوتی یافت می شوند.

کوله پشتی ریبوک - مشکی با لوگوی خطی-بیلسی

کوله پشتی ریبوک – مشکی با لوگوی خطی

 

بهترین جنس برای ساک ورزشی کدام است؟

خرید کیف مخصوص ورزش بسیار سلیقه‌ای است ولی باید به این نکته توجه کنید که جنس کیف به نوع ورزش و وسایلی که با خود حمل می‌کنید، سازگار باشد. کیف چرم، کیف‌های ورزش در بازار از جنس پارچه، چرم و نایلونی است. معمولا کیف‌های چرم به‌خاطر خاصیت خود چرم، بسیار بادوام، محکم و شیک هستند، ولی اگر ورزش انتخابی شما پیاده‌رونی طولانی دارد، بهتر است بدانید جنس کیف ورزشی چرم بسیار سنگین است.

هر مدل و جنسی که انتخاب می‌کنید، حتما دقت کنید که ضد آب، سبک وزن، بندهای پهن داشته باشد. قطعا از کیف خود در هر فصلی استفاده می‌کنید و ویژگی ضد آب بودن باعث می‌شود تا وسایل داخل کیف مرطوب نشوند.

کیف ورزشی با جنس خوب، مانند رفیقی است که با همدیگر وعده کوه و لاغر شدن می‌گذارید. پس با انتخاب ساک ورزشی خوب، یک رفیق خوب برای خودتان پیدا می‌کنید.

جنس ساک ورزشی ویژگی
کیف ورزشی با جنس نایلون این جنس برای زمان‌های ورزش اصلا پیشنهاد نمی‌شود، چون با اینکه قیمت کمتری نسبت به دیگر کیف‌ های ورزشی بازار دارند، ولی جنس پلاستکی آن‌ها به اندازه‌ای کم دوام است که خیلی زود خراب می‌شوند.
کیف ورزشی با جنس چرم فرقی نمی‌کند که چرم مصنوعی باشد و یا چرم طبیعی، یکی از بهترین جنس‌ها برای نگهداری وسایل ورزش، ساک‌ ورزشی چرمی است.
کیف ورزشی با جنس کرباس شناگرهای حرفه‌ای می‌دانند که باید از کیف‌هایی استفاده کنند که کیف رطوبت لباس خیس آن‌ها را جذب نکند. کیف‌ ورزشی با جنس کرباس سبک وزن و بسیار با دوام هستند.

چطور از کیف ورزشی خود نگهداری کنیم؟

مراقبت صحیح از کیف باشگاه به شما بستگی دارد. می‌توانید لوکس‌ترین کیف بدنسازی را خریداری کنید و اگر ظاهر اولیه‌اش را حفظ نکردید، باید چند ماه دیگر آن را دور بیندازید.

هر چه کیف بدنسازی بادوام تری بخرید مراقبت از آن آسان تر خواهد بود. در حالت ایده آل باید بتوانید هر از چند گاهی آن را با یک پارچه مرطوب و یک ماده ضدعفونی کننده پاک کنید تا ظاهر خود را حفظ کنید.

اگر جنس آن به گونه ایی است که با شستشو آسیب نمی‌بیند، می‌توانید بسته به دفعات استفاده از آن، ماهی یک بار یا هر سه ماه یک بار کیف خود را داخل ماشین لباسشویی بیندازید. با این کار هر گونه باکتری یا کثیفی که در طول هفته‌های استفاده ایجاد شده است از بین می رود.

کیف ورزشی ریبوک مدل اکتیو Core Grip Medium-بیلسی

کیف ورزشی ریبوک مدل اکتیو Core Grip Medium

 

معرفی انواع برندهای معتبر ساک ورزشی

کمپانی های بزرگ تولید محصولات ورزشی مانند آدیداس، نایک، آندرآرمور، آسیکس و پوما و … در کنار تولید محصولات و تجهیزات ورزشی، کیف و کوله های اسپرت نیز برای ورزشکاران در انواع طرح ها به بازار ارائه می دهند. ده کیف ورزشی شناخته شده معتبر که طرفداران بسیاری دارند، برای آشنایی بهتر شما معرفی می کنیم:
• کیف اسپرت ورزشی Boost
• کیف ورزشی اورست (Everest)
• کیف ورزشی دوفل مدل پوما (PUMA Contender Duffel)
• کیف ورزشی اسپرت Kuston
• کوله پشتی ورزشی G4Free
• کوله پشتی ورزشی HOLYLUCK Drawstring
• کیف ورزشی اسپرت Canway
• کیف ورزشی فیتنس INOXOTO
• کوله پشتی ورزشی دوفل بزرگ MIER Duffel
• کیف ورزشی دوفلUnder Armour SC30 Storm

موارد قابل توجه در انتخاب ساک ورزشی زنانه

برای خرید کیف ورزشی زنانه لازم است به کیفیت جنس کیف، اندازه ها و تعداد فضای موجود برای قرار دادن وسایل دقت داشته باشید. معمولاً خانم ها وسایل جانبی بیشتری نسبت به آقایان دارند و بنابراین نسبت به خرید یکی از مدل های کیف ورزشی زنانه با فضای بیشتر، تمایل بیشتری نشان می‌دهند.مطمئنا برای انتخاب مدل های کیف ورزشی زنانه، با طرح ها و رنگ های بسیار جذاب و زیبا مواجه می شوید. این کیف های ورزشی، تنوع رنگ بیشتری نسبت به مدل‌های مردانه دارند و اکثر آنها دارای وزن سبک بوده و برای حمل کردن ساده تر هستند. حتما اگه بین دوستانتان کسی به راهنمای خرید ساک ورزشی نیاز داشت این مطالب رو براش بفرستین.

موارد قابل توجه در انتخاب ساک ورزشی مردانه

زمانی که یه آقای ورزشکار در حال انتخاب کیف ورزشی است و برای باشگاه بدنسازی قصد خرید دارد، باید آنقدر ساک انتخابی محکم باشد که در برابر سختی محیط بدنسازی مقاومت کند. همچنین باید دسته های قوی جهت جابه جایی وزنه های بدنسازی و وسایل دیگر داشته باشد. کیفیت و ساختار کیف برای آقایان اهمیت بیشتری دارد و مسلما ماندگاری در انتخاب ایده آل آنها موثر خواهد بود.

سخن نهایی

 همراهان گرامی بیلسی، شایان ذکر است که همه این موارد راهنمای گسترده ای برای خرید یک ساک ورزشی مناسب بود. که شما با بررسی و دقت و در نظر گرفتن این نکات می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید، از همراهی ارزشمند شما تا انتهای این مطلب بسیار سپاسگزاریم و امیدواریم مطالب فوق برای شما مفید و موثر واقع شده باشد.